Из бесед Ричарда Зельтцера с Марией Орбелиани. Отрывок шестой

Переклад: Олеся Манько

Попередня частина

Зельцер – І де ви  з вашою мамою мешкали в місті у той час?

Орбеліані – Я жила разом з мамою, а  у нього була власна квартира. Він приходив, і ми влаштовували вечірки для мене. А іноді ми просили його приводити своїх друзів. Він приводив, але він стояли як мученик.

Зельцер – Чи були у нього друзі з якими у нього були стосунки, як у молоді роки такі, як Воронов?

Орбеліані – Він приводив Можайського. Він іноді приводив друзів, але вони не були близькі з нами. Вони приходили з нами і йшли. А мій брат не танцював і не розмовляв. Він мав вигляд мученика. Він не розділяв нашого способу життя. Він жив власним життям. Але він  був гарним сином, і дуже гарним братом. Він був моїм другом. Ми уклали пакт  про дружбу. І коли він поїхав до Абіссінії, він не писав мамі, але він  писав мені, а я писала йому. Він  любив нашу маму; він був дуже великим другом для нашої мами. Але пакт був укладений між мною  і ним.

Зельцер – Про що він писав у тих листах?

Орбеліані – Я не пам’ятаю.

Зельцер – Жоден з них не пережив би революцію,чи  не так?

Орбеліані – Я знаю, що був  Васька,  моя мама була не в захваті від того, що  доведеться взяти на себе такий тягар. Вона була вже не молода, і потім зростити дитину – це був великий тягар. Вона сказала йому про це, але він просив її, і вона погодилася. Спочатку вона відмовлялася, але потім погодилася. І за хлопцем, звичайно, дуже гарно наглядали. Василько був нещасливий. З нами він був щасливим. Але коли він потрапив до монастиря, до нього дуже погано ставилися. Я не знаю подробиць. Ми мешкали тоді у Москві.

Наступна частина

Добавить комментарий

