Из бесед Ричарда Зельтцера с Марией Орбелиани. Отрывок четвертый

Переклад: Олеся Манько

Попередня частина

Неділя, 3 червня, 1973 рік. Запис № 3

 

Зельцер – Я знайшов декілька книжок твого брата. Це фотокопія однієї з них, яку я знайшов в бібліотеці в Афінах.

Орбеліані  «Апологія  віри в Ім’я  Боже». Що тут написано?  Хто опублікував це?

Зельтцер – Видавництво Релігійно-Філосовської Бібліотеки.

Орбеліані – Це мабуть «Колокол». «Колокол», пан Скворцов поділяв цю думку з моїм братом і дуже часто відвідував мого брата. Я думала, що Пан Скворцов був головою, але можливо він не був головою.

Зельтцер – Але твій брат написав та опублікував багато книжок з цього предмету.

Орбеліані – Мій син (Андрій) має ще один примірник – та сама книга, але інше видання.

Зельтцер – Була ще одна стаття написана твоїм братом для  Історичного Вісника у 1916 році.

Орбеліані – Це дуже цікаво. То було за рік до революції, така довга робота.

Зельцер – Так, також у моїй подорожі до Святого Афона, Я зупинився у Салоніках. У Салоніках є чоловік, який пише докторську дисертацію про  твого брата та його богословські твори. Звати чоловіка  Константінас   Попоулідіс, і пише він свою книгу грецькою мовою.

Орбеліані – Так, грецькою, тому що  Святий Афон знаходиться у Греції,  і росіяни  мають там великий монастир. Він поділяє переконання (мого брата) чи ні?

Зельцер – Так, поділяє. Він навчався в Парижі у богословській  школі. Там він зустрів людину, яка знала твого брата; і все, що було у цій  дисертації про життя твого брата було написано зі слів того чоловіка.

Орбеліані – Він описав  картину життя мого брата?

Зельцер – Дуже мало. Ось сторінка на якій він це зробив. Ось ім’я твого брата: Антоніос  Булатовіч. Він каже,що твій брат був у Китаї, що у 1907 році він поїхав до Ефіопії.

Орбеліані – Це було раніше.

Зельцер – Він каже, що в 1907 році він став ченцем  в скиту Андрія  Первозванного  на Афоні.

Орбеліані – дати неправильні.

Зельцер – Він сказав, що твій брат знав грецьку мову, і що він перекладав книги з грецької мови на російську. У 1910 році він став ієромонахом.

Орбеліані – Що це означає?

Зельцер – Ієромонах  один з чинів у чернецтві. Він досяг цього високого звання  у 1910 році. І у 1911 році він повернувся до Ефіопії для короткої подорожі. Це було після його повернення з Ефіопії в той час, коли розпочалися суперечки. Ця фотографія в фотокопії з фотокопії книги твого брата. Чоловік, який пише дисертацію, зробив цю фотокопію в Парижі, а я зробив копію з його копії. Цей знімок  з книги, виданої твоїм братом у 1917 році – «Оправдание веры»…. Це лише невелика частина з неї.

Орбеліані – І це все про догму?

Зельцер — Так. Це всього лише два розділи з  товстої книги. Він каже майже те саме, що і в інших книгах про догму. Він вважав, що ці переконання є основою християнської релігії.

Читати далі

Добавить комментарий

